← News overview

01/03/2022

EUTRACO start eigen douane agentschap

De West-Vlaamse transport- en logistiekdienstverlener Eutraco koppelt aan de groei van zijn activiteiten nu ook de oprichting van een eigen douaneagentschap. Mede door de brexit neemt de vraag naar douaneactiviteiten toe.

Edwin Ooms (centraal op de foto) zal de leiding nemen over de nieuwe businessunit 'customs' van Eutraco, met customs manager Steven De Bie (links) aan zijn zijde. Beide heren hebben een pak ervaring opgebouwd in het douanelandschap en werden aan boord gehaald door Serge Gregoir, CEO van Eutraco.

“Het is geen geheim dat Eutraco onder de vleugels van Serge Gregoir de afgelopen jaren een sterke groei kende van zijn warehousing- en transportactiviteiten”, zegt Edwin Ooms. “Door een eigen douaneagentschap op te richten, zijn Eutraco en zijn klanten niet langer afhankelijk van derden en kan het bedrijf nog meer fungeren als een onestopshop. Klanten stelden ook steeds vaker de vraag naar eigen douaneactiviteiten.”

Brexit

Ook de brexit speelt zijn rol in dit verhaal. “Door de brexit heerst er een krapte op de markt in een steeds complexer douanelandschap. Ook op dit vlak kunnen we klanten beter begeleiden.” Bij Eutraco beginnen ze niet van een wit blad papier. “De bestaande klanten van onze afdeling Global Solutions, onder leiding van Koen Verhelst, kunnen op douanebegeleiding rekenen. Klanten van warehousing maken ook al gebruik van onze douanediensten, maar uiteraard bekijken we wat we voor nieuwe klanten kunnen betekenen”, aldus Ooms.